ویدئو | گل شهاب زاهدی در بازی امروز (۶ تیر) آویسپا فوکوکا مقابل یوکوهاما مارینوس محمد حسین اسلامی بازیکن مدنظر پرسپولیس کیست؟ + سوابق تیم‌ها و رقم قرارداد اوسمار ویرا سرمربی بوریرام تایلند شد هادی رضایی: کاروان ورزشکاران پارالمپیک پاریس به مشهد می‌آیند + ویدئو بازداشت نفر هشتم در پرونده فساد فوتبال! بیرانوند در فکر بازگشت به پرسپولیس! سپاهان روی دست پرسپولیس و استقلال بلند شد سرمربی اسبق استقلال تماشاگر جام ملت‌ها سفر قلعه نویی به مالزی  پیغام محبی به نکونام: به ایران برنمی‌گردم زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران مشخص شد آزمون - مورینیو؛ این بار در فنرباغچه؟ عبدالکریم در پرسپولیس می‌ماند! استقلال توان خرید قایدی را ندارد | ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جذب باشو ملی پوش استقلال مامور تبلیغات برای یک کافه! مشکل مالی پرسپولیس برای تسویه با بازیکنانش نتیجه بازی دانمارک و صربستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| صرب‌ها رفتنی شدند
سرخط خبرها

پدیده در برابر ذوب‌آهن| زشت و زیبای اصفهان!

  • کد خبر: ۱۰۰۶۳۷
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
پدیده در برابر ذوب‌آهن| زشت و زیبای اصفهان!
پدیده درحالی امروز در دیار زاینده‌رود به نبرد با ذوب‌آهن می‌رود که در این شهر ۶ بار پیروز بوده و ۹ بار باخته است

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ هفته بیستم لیگ‌برتر فوتبال امروز آغاز می‌شود و شمارش معکوس کابوس سقوط برای نماینده مشهد آغاز می‌شود. تیم فوتبال پدیده برای فرار از این بحران هر هفته باید به دیدارهایش به چشم فینال نگاه کند. شاگردان سیدعباسی در نخستین فینال باید امروز به‌مصاف ذوب‌آهن اصفهان بروند؛ دیداری که به‌میزبانی اصفهان و در فولادشهر از ساعت ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد.

حمید حاج‌ملک این دیدار را با کمک احمد سلطانی و محمد هاشمی‌نسب قضاوت خواهد کرد. پدیده از اصفهان و حضور در این شهر خاطرات تلخ و شیرین زیادی دارد و به‌جز یک‌بار، هروقت به دیار زاینده‌رود پا گذاشته، برابر تیم‌های اصفهان چه سپاهان و چه ذوب‌آهن یا باخته یا برده است. جالب‌تر آنکه عنابی‌های شهر مشهد معمولا در اصفهان کارشان با عنصر غافل‌گیری همراه است؛ غافل‌گیری‌ای که یا برای آن‌ها خیر بوده یا کامشان را تلخ کرده است.

غافل‌گیری‌های پدیده در اصفهان

پدیده در تاریخ تقابل‌هایش با تیم‌های اصفهانی در این شهر بیشتر مقابل سپاهان کارش با مشکل و غافل‌گیری همراه بوده است. مشهدی‌ها مقابل ذوب‌آهن در اصفهان سه برد و پنج باخت داشتند که عمده آن‌ها با نتایجی مثل ۲ بر ۰ یا ۲ بر ۱ بوده است، اما مقابل سپاهان در اصفهان نتایج عجیب‌وغریب کم نداشتند. پدیده در زمان هدایت محمدرضا مهاجری و در فصلی که بازی رفت را در مشهد با نتیجه ۴ بر ۰ از سپاهان برد تا غافل‌گیری بزرگ فصل را رقم بزند، در بازی برگشت و درحالی‌که انتظار می‌رفت نتیجه خوبی بگیرد، مقابل طوفان زرد ایران ۴ بر ۰ شکست خورد تا تیم اصفهانی بدجور از مشهدی‌ها انتقام بگیرد.

اما همه غافل‌گیری‌ها برای پدیده منفی نبوده است و نماینده مشهد همین فصل قبل هم که سیدمهدی رحمتی هدایت آن را به‌عهده داشت، در اصفهان توانست تیم میزبان را غافل‌گیر کند و با نتیجه ۳ بر ۱ از سد سپاهان مدعی بگذرد، آن‌هم تیمی که روی کاغذ و از نظر مهره به‌هیچ‌وجه هم‌تراز سپاهان نبود و انتظار نمی‌رفت بهترین نتیجه فصلش را در لیگ‌برتر بیستم در اصفهان بگیرد.

فرار از هت‌تریک شکست

شاگردان داوود سیدعباسی درحالی به اصفهان پا می‌گذارند که نماینده مشهد در دو حضور قبلی در این شهر و بازی با ذوب‌آهن دو شکست را تجربه کرده است. پدیده دلش نمی‌خواهد شمار شکست‌های پیاپی‌اش در اصفهان مقابل ذوب‌آهن به عدد سه برسد، آن‌هم در وضعیتی که در بازی‌های باقی‌مانده تیم مشهد تا پایان فصل هر باخت حکم مرگ را برای عنابی‌ها دارد. پدیده در بازی رفت و در مشهد مقابل ذوب‌آهن ۲ بر ۱ باخت. دیداری که آن‌موقع اکبر میثاقیان هدایت تیم مشهد را به‌عهده داشت و با وجود اینکه تا دقیقه ۹۰ کار مساوی پیش می‌رفت، این اصفهانی‌ها بودند که به‌وسیله رستمی در دقیقه ۹۳ گل برتری را به‌ثمر رساندند تا باختی دیگر در کارنامه پدیده به ثبت برسد.

تقابل خط حمله‌های بد!

ذوب‌آهن و پدیده دوتا از بدترین خطوط حمله‌های لیگ‌برتر بیست‌ویکم را تا اینجای فصل در اختیار دارند. تقابل دو خط حمله‌ای که گل‌زدن را بلد نیستند و حالا در تقابل باهم باید دید کدام‌یک می‌تواند دروازه دیگری را باز کند. پدیده و ذوب‌آهن در نوزده بازی تا اینجای فصل فقط هشت گل به‌ثمر رسانده‌اند که در این بخش فقط فجرسپاسی عملکرد بدتری از این دو تیم داشته است و با هفت گل زده بدترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. البته این درحالی است که پدیده به‌تن‌هایی بدترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و ۲۹ بار تاکنون دروازه‌اش باز شده است.

رقبا در چالش برابر

پدیده برای فرار از قعر جدول بیش از آنکه این روز‌ها چشم امیدی به عملکرد خودش داشته باشد، امیدوار است حریفان ناکام بمانند تا در صورت پیروزی نزدیک به فرض محال، خودش بتواند جای آن‌ها را در جدول بگیرد. نفت مسجدسلیمان یازده‌امتیازی در جدول که نزدیک‌ترین تیم به پدیده قعرنشین است، امروز مقابل آلومینیوم به میدان می‌رود. آلومینیومی که چند هفته‌ای است افت کرده است و بعید نیست در ورزشگاه شهید بهنام محمدی رفسنجان زمین‌گیر شود. فجرسپاسی هم این هفته میزبان پیکان مجید حسینی است.

البته فجری‌ها باید این را بدانند که خودروسازان تهرانی بهترین عملکرد را در بازی‌های خارج از خانه داشته‌اند و حریف آسانی نیستند. با وجود این، بعید نیست فجر بتواند در شیراز این تیم را دست‌کم متوقف کند و یک امتیاز ارزشمند به اندوخته‌هایش اضافه کند. شاید در میان تیم‌های نزدیک به پدیده در جدول فقط کار تراکتور کمی سخت‌تر از بقیه باشد. جایی که شاگردان ساغلام که به‌احتمال زیاد با هدایت دستیارش، محمد نصرتی، در تبریز به‌مصاف سپاهان می‌روند و کاری دشوار خواهند داشت.

بی‌خبری از اردوگاه عنابی

اینکه نماینده مشهد امروز در تقابل با ذوب‌آهن چند مصدوم و محروم دارد یا اینکه شرایط تیم چطور است، از آن مسائلی است که بر اصحاب رسانه در مشهد پوشیده است، زیرا همچنان پدیدهیی‌ها تمریناتشان را دور از مشهد و در تهران پیگیری می‌کنند و مدیران این تیم هم بنایی به پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران مشهدی ندارند. با این همه، از اردوگاه عنابی‌ها خبر می‌رسد خارجی‌های این تیم هنوز مشکل صدور آی‌تی‌سی دارند و نمی‌توانند این تیم را همراهی کنند و محمد محمدزاده و ابوالفضل عکاشه هم همچنان با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->